Popular Posts

Friday, April 22, 2011

Cuti dirumah

07 april 2011 hingga 14 april 2011 aku berada dirumah. 

HHmmm....  seminggu rehat, makan tido, tgk tv bc surat khabar dll.
home sweet home.


Mmg rindu teramat sangat kat rumah tu..
Aku banyak menghabiskan masa dgn duduk diluar rumah.. tgk kehijauan gunung lambak.
dulu kala, setiap ptg aku mesti duduk kat luar sama ada tgk org lalu lalang @ baca buku@ baca newspaper@ aku merajinkan diri mengemas luar rumah... apa lg daun2 kering yg gugur.. espically dari pokok mangga & jambu air itu.


dulu time ada kakak, aku dgn beliau msti pegi mendaki gunung lambak.. {zaman sekolah}
sekarang masing2 dh sibuk..




                                                Lihatlah gunung lambak dari rumah aku.




Actually aku sebenarnya rindukan  masakan mama aku..
Bermain dgn ank buah aku yg dh boleh berkata2 sikit.. umur dier 2 tahun suku...
Ayat feymes dier " auntie apa tu? Nie apa autie? Nak ikut wan boleh x? {wan panggilan nenek utk keturunan N9, even my mummy rakyat muar bermastautin di kluang,  tp sebab my dad rakyat N9}

Ada perubahan dlm rumah aku...
kurang tgk tv.. dulu mama selalu layan drama kat tv3.. tp sekarang selected yg mn best jer.
Tv9 or yg berunsur keagamaan jd medium tontonan.
mama kembali kpd hobi dulu2 baca novel.
lpas mengaji , mama bc buku.
Abah tgk berita tv3 tp lbh byk kat astro awani dgn tv1..
Abah suka tgk discovery channel dgn .... lupa nama channel tu.. yg penting best.

oleh kerana aku bukan penggemar tv.. so aku duduk membaca buku dgn majalah.
tp aku tetap layan citer kartun dgn discovery. Aku lah yg selalu teman abah tgk ikan jaw, crocodile, ikan2, dll.



sepanjang aku berada dirumah.. aku cuba seberapa boleh utk "Go Green my House"




Anak buah aku berusia 2 tahun xx bulan..
merupakan cucu sulung dlm keluarga aku.
semoga dier mjadi anak buah yg solehah.

No comments:

Post a Comment